Wprowadzenie

Dla Twojego komfortu, możesz używać widoku tygodniowego, który przypomina trochę widok kalendarza. Może będziesz wolał/wolała,  z poziomu tygodnia rejestrować swój czas do projektów?

Na przykładzie widoku mojego tygodniowego Timesheetu, zobacz jak to działa. Każdy dzień ma kolorowe „bloki” –  to wpisy czasowe, przydzielone do zadań (1),  węższy pasek reprezentuje aktywności komputerowe zarejestrowane przez aplikację komputerową (2). Jeśli nie używasz tej aplikacji albo nie rejestrujesz aktywności komputerowych, to oczywiście ta druga kolumna nie będzie widoczna.

Dodawanie nowych wpisów

Na poniższym przykładzie widać, że użytkownik nie rejestrował czasu do projektów, ani nie używał aplikacji desktopowej. Kolumna, przypisana do 10. dnia miesiąca (środa)  jest pusta.

Teraz możesz w tym dniu dodać nowy wpis. Kliknij w kolumnę  przy oznaczeniu czasu, kiedy powinien być zarejestrowany. Wciąż trzymając mysz, przeciągnij stworzony wpis w dół lub górę – do czasu (godziny), który będzie dla Ciebie odpowiedni. Następnie wybierz zadanie z listy, możesz też opcjonalnie dodać notatkę i doprecyzować godziny trwania wpisu (jeśli musisz coś jeszcze zmienić).

Rejestrowanie czasu w projektach w czasie rzeczywistym

Bardzo przydatnym narzędziem jest możliwość trackowania czasu „tu i teraz” – gdy aktualnie pracujesz nad zadaniem. Możesz zobaczyć, że kiedy klikniesz w zielony przycisk   – rozpoczniesz trackowanie czasu od obecnej chwili. Kiedy uznasz to za stosowne, kliknij                       przycisk

Ustawienia 

Możesz dostosować ustawienia do swoich potrzeb. Jeśli klikniesz w ikonę z kołem zębatym, możesz zauważyć dostępne opcje:

Opcja „Zaokrąglaj wpisy do 15 minut” dotyczy sytuacji, gdy manualnie tworzysz nowy wpis w danym dniu i przesuwasz myszą w dół – każdy ruch będzie przesunięciem się na Timesheecie  o 15 minut – ułatwi Ci to  precyzyjne zaznaczenie końca wpisu.

Kolejne ustawienie to „Kontynuuj pomiar„. Kiedy zrobisz sobie przerwę w pomiarze i chcesz za jakiś czas rozpocząć ponownie rejestrowanie czasu do tego samego projektu co wcześniej, kliknij w przycick ‚Kontynuuj pomiar„. Jeśli masz ustawioną opcję (obrazek powyżej) – „Stwórz nowy wpis i uruchom timer” (Create new time entry and start timer), klikająć w „Kontynuuj pomiar” – utworzy się nowy, osobny wpis.

Jeśli zaś właczyłeś/wlączyłaś możliwość modyfikowania czasu w istniejącym wpisie, to po prostu trackowanie rozpocznie się dla poprzedniego wpisu i będziesz widział puste pola dla czasu gdy miałeś przerwę.


Czy artykuł był pomocny?

1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...