Narzędzia dla firm SaaS: niezbędnik!

  • 8 października, 2019
  • by Ola Rybacka
  • No comments

Dziś skupimy się na narzędziach, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firm działających w modelu SaaS (Software as a Service). Dlaczego? Ponieważ, zgodnie z powiedzeniem „rzemieślnik jest tak dobry, jak dobre są jego narzędzia”, funkcjonowanie to nie opiera się tylko na wprowadzaniu właściwych procesów i zatrudnieniu właściwych ludzi. Proponujemy Wam dziś więc narzędzia dla firm SaaS!

Podczas gdy zmagania i wyzwania stojące przed firmami SaaS nie zmieniły się radykalnie w ciągu ostatnich kilku lat (być może poza zeszłorocznym RODO-maggedonem), narzędzia, które pomagają poradzić sobie z tymi wyzwaniami, ewoluują. Oto nasze podejście do narzędzi, które już w 2019 roku zostały uznane za standardy branżowe.

To może ci się spodobać: 10 najlepszych, darmowych aplikacji usprawniających pracę w firmie

Być może będzie to dla Was ważne – nie polecilibyśmy Wam żadnego narzędzia, gdybyśmy sami go nie przetestowali! :)

Najlepsze narzędzia dla firm SaaS!

Hotjar – heatmapy stron oraz udoskonalenie UX

Posiadanie dobrze zoptymalizowanej pod względem UX strony internetowej dla swojej aplikacji może wzbogacić lub pogrzebać twój biznes. Dlatego właśnie powinieneś poświęcić czas na zbieranie feedbacku oraz innych danych od klientów. W tym właśnie pomoże ci Hotjar. Wierzcie mi, to narzędzie czyni prawdziwe cuda w kwestii zrozumienia sposobu, w jaki klienci korzystają z twojego oprogramowania. Hotjar umożliwia ci nagrywanie tych interakcji, generowanie heatmap i wprowadzanie ankiet znajdujących się na stronie. Wykorzystaj więc dane pochodzące z tej aplikacji i zostań swoim własnym specjalistą od UX!

Livechat – zarządzanie klientami

Jeśli prowadzisz firmę w modelu SaaS, z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że niemożliwym jest prowadzenie dobrze prosperującego biznesu bez właściwej  obsługi klienta. Oznacza to umożliwianie klientom łatwego kontaktu z działem sprzedaży i wsparcia. W tym pomoże ci właśnie Livechat! Niektóry mogą pomyśleć, że jest to tylko czat, który wyskakuje za każdym razem, gdy odwiedzasz jakąś stronę. Nic bardziej mylnego – łączy bowiem w sobie obsługę klienta i komunikację, umożliwiając ci rozmowy z klientami w czasie rzeczywistym, tworzenie z nich ticketów i przypisywanie ich konkretnym działom (sprzedaż, wsparcie, marketing i HR).

Trello – zarządzanie projektami

Gdy firma rozrasta się, coraz trudniej jest zarządzać bieżącymi projektami tylko poprzez organizowanie regularnych spotkań. Im więcej wiedzy, projektów i zadań do przydzielenia, tym bardziej potrzebne jest precyzyjne narzędzie do śledzenia całej pracy w jednym miejscu (w różnych zespołach). Dzięki Trello i legendarnej tablicy kanban możesz wreszcie być na tej samej stronie z całym zespołem. Przypisuj kolegów z zespołu, załączaj pliki i twórz własne statusy, aby Twoja praca była doskonale odwzorowana.

?Wskazówka: Właściwie tak, teraz możesz również śledzić czas spędzony na wszystkich swoich działaniach w Trello używając TimeCamp Trello Power-Up!???

Chartmogul – wskaźniki przychodów z abonamentu


Jeśli oferujesz rozwiązanie oparte na subskrypcji, śledzenie nowych, powracających i odchodzących klientów jest koniecznością. Chartmogul jest takim „dyrektorem finansowym online”, który stale informuje cię o nowych i odchodzących klientach. W połączeniu z łatwym do odczytania interfejsem, który umożliwia tworzenie niestandardowych raportów prezentujących różne segmenty klientów (np. posortowane według wielkości firmy lub regionu), a Ty zawsze będziesz na bieżąco z najważniejszymi wskaźnikami Twojej firmy. Wreszcie, powiadomienia e-mail zawierające najnowsze statystyki dotyczące Twoich subskrypcji działają cuda.

Pipedrive – zarządzanie lejkiem sprzedaży


Jeśli ktokolwiek z Was kiedykolwiek pracował w dziale sprzedaży, wiecie, że prowadzenie uporządkowanej listy potencjalnych klientów, obecnych klientów i transakcji jest kluczem do dobrego zrozumienia procesu sprzedaży i wyników. Pamiętaj:

„Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tego poprawić”.

Pipedrive ułatwia pracę Twojego zespołu dzięki wielu funkcjom, które pozwalają Ci skonfigurować oprogramowanie zgodnie z Twoimi potrzebami. Możesz skonfigurować wiele rurociągów sprzedaży dla różnych przedstawicieli handlowych, nie wspominając już o kategoryzacji klientów. Ale jest więcej, można również skonfigurować zadania, dodać załączniki i zintegrować je z innym oprogramowaniem biurowym.

Na koniec…

Więc tutaj masz to, to są podstawowe narzędzia, których używamy w TimeCamp. Oczywiście, używamy również naszych własnych narzędzi, aby dbać o naszą komunikację wewnętrzną i produktywność (przepraszam za przechwałki, mam nadzieję, że rozumiecie ???♂).

Zacznijmy rozmowę w komentarzach: jakie są wasze zalecenia dotyczące obowiązkowych narzędzi dla firm SaaS? Czy używacie któregokolwiek z narzędzi, o których wspomnieliśmy? A może masz jakieś interesujące alternatywy dla nich?

Trzymajcie się!

Ola Rybacka

Content specialist w TimeCamp. Content freak I full-time otaku.