Marketing

Jak rozpoznać dobrą agencję marketingową?

Dodane przez Styczeń 13, 2019 Brak komentarzy

 

Nawiązując współpracę z agencją marketingową, powierzasz swoje pieniądze zewnętrznej firmie przekonany, że ta zrobi z nimi więcej niż ty sam byłbyś w stanie. Ale co decyduje, że wybierasz daną firmę a nie inną?

 

Rekomendacje członków  grup facebookowych

Facebook Logo

 

Jeżeli szukasz rekomendacji, warto starać się o nie, pytając członków c typowo marketingowych grup facebookowych. Im więcej różnych ofert rozpatrzyć, tym lepiej, ponieważ bazowanie na pojedynczej opinii nie jest wskazane. Należy przy tym wziąć pod uwagę fakt, że nie ma agencji, która miałaby wyłącznie zadowolonych klientów, dlatego pytajmy o przyczyny ewentualnego niezadowolenia. Coś, co dla jednego jest minusem, przykładowo częste spotkania, innemu wcale nie musiałoby przeszkadzać.

 

Pytaj o portfolio

Tak wielka jest skuteczność agencji na rynku, jak dobre jest jej portfolio. Oprócz zdobycia wiedzy na temat marek, z jakimi współpracowała dana agencja, warto zorientować się, jak długo trwała współpraca. Nie oceniaj tylko logo umieszczonego na stronie. Logotyp Audi umieszczony na danej stronie nie musi wcale nie oznacza jeszcze, że należy ona do producenta samochodów tej marki a raczej jakiegoś lokalnego dealera Audi.

 

Negocjuj umowę

Nigdy nie powinno być tak, że agencja tworzy swój szablon umowy, a ty, jako klient, nie jesteś go w stanie zmienić. Powinieneś zwrócić uwagę na długość okresu wypowiedzenia, który nie powinien przekraczać 1 miesiąca. 3-miesięczny okres, jaki często się stosuje, będzie działał na twoją niekorzyść. Co więcej, powinieneś mieć możliwość zmiany ustaleń na drodze mailowej, gdyż każdorazowe przesyłanie pism w sprawie zmian umowy może być kłopotliwe.

 

Mały budżet

Grayscale Photo of Coins

Podejmując współpracę z agencją, celowo przyjmij mniejszy budżet, by na jego podstawie ocenić jakość współpracy. Agencje mają to do siebie, że nakłaniają klientów na duże inwestycje, uzasadniając to tym, że większe pieniądze są potrzebne do nakręcenia sprzedaży, w praktyce oczekując wyższych prowizji i bardziej spektakularnych rezultatów. Warto już na początku zrobić szybki test, jak agencja radzi sobie z mniejszymi nakładami finansowymi.

 

Transparentność

Agencja, która zasłania się tajemnicą własnego  know-how i nie dzieli się z klientem szczegółami swoich działań, powinna z marszu wzbudzić podejrzenia. Działania agencji powinny być przejrzyste i nie powinny uzależniać od nich wyników firmy. Powinieneś być możliwie jak najbardziej wtajemniczony, jak i dlaczego twoje kampanie reklamowe prowadzone są w określony sposób.

Korzystaj z niezależnych narzędzi

Black Samsung Tablet Computer

Jeśli masz taką możliwość, skorzystaj z niezależnych narzędzi do monitorowania rezultatów twojej kampanii. Oczywiście, zacznij od darmowych narzędzi Google, zapoznaj się panelem Analytics, Adwords, Google Search Console. Po instalacji tych narzędzi, 15 minut wystarczy, aby wyciągnąć z nich podstawy raportowe.

 

Przydatne artykuły:

5 kwestii, które pomogą Ci wybrać agencję reklamową

Jak wybrać dobrą agencję reklamową? 6 podpowiedzi