Od pracy zaliczeniowej na studia po jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie Środkowej, czyli jak powstał TimeCamp

  • 16 października, 2018
  • by admin
  • No comments

W 19. edycji rankingu Deloitte – najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej znalazło się aż 18 spółek z Polski. Dynamika wzrostu przychodów wszystkich firm technologicznych z rankingu wyniosła 1 290 proc. na przestrzeni ostatnich czterech lat. Jedną z nich była nasza firma: Time Solutions z Wrocławia, producent aplikacji TimeCamp i TimeCamp Planner.

Jak powstała firma Time Solutions – historia polskiego studenta

Dawno dawno temu w roku 2008, Kamil Rudnicki będąc jeszcze studentem, napisał program zanotuj.info na zaliczenie zajęć C++ na studiach. Na jednym ze spotkań start-upowych poznał członków funduszu Venture Incubator SA, który zainteresował się młodym chłopakiem z Wrocławia.

Efektem kilku rozmów był pomysł na stworzenie konkurencji do RescueTime – programu który automatycznie mierzy w tle dokładnie wszystko, co robi się na komputerze i przedstawia statystyki na stronie www.

W roku 2010 Asseco Polska zainwestowało 300 tys zł w rozwój TimeCamp’a. Od tego czasu do około 2014 roku 99% przychodów firmy pochodziło z klientów z Polski i sprzedaży bezpośredniej. W 2014 roku wprowadziliśmy zmiany w oprogramowaniu w kierunku mierzenia rentowności projektów. Jednocześnie rosły nasze pozycje w wyszukiwarkach i przychody z zagranicznych klientów.

W 2016 roku wiedzieliśmy że największą korzyścią naszego oprogramowania jest właśnie mierzenie czasu pracy przy projektach i zestawienie go z oczekiwaniami budżetowymi naszych klientów.

W 2018 roku wydaliśmy nowe oprogramowanie – TimeCamp Planner – które początkowo miało nam pomagać we własnej pracy, ale okazało się, że śmiało można było je zaprezentować światu. TimeCamp Planner spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem przez użytkowników.

Kamil Rudnicki – założyciel i CEO TimeCamp’a

 

Jak TimeCamp wygląda dziś

Dziś TimeCamp to zupełnie inna firma. Zatrudniamy obecnie 30 osób i obsługujemy ponad 200 000 użytkowników na całym świecie. Nasze przychody już tylko w 10% pochodzą z Polski. Naszymi największymi klientami są firmy ze Stanów Zjednoczonych (42%), Wielkiej Brytanii (8,4%), Kanady (7%) i Australi (4,2%). Pozostałą część tworzą klienci z całego globu z większości krajów na świecie, łącznie z Tajwanem, Wietnamem, Kenią, Brazylią, Chinami czy Japonią.

Większość naszych klientów to klienci z sektora B2B. Mamy też sporą grupę freelancerów, którzy rozliczają się ze swoimi pracodawcami przy pomocy TimeCamp’a.

Najważniejsze z funkcji TimeCamp’a obejmują: automatyczne wystawianie faktur, budżetowanie projektów i liczenie ich poziomu realizacji w czasie, rejestrację liczby przepracowanych godzin w pracy, a nawet w poszczególnych programach czy dokumentach. Dzięki temu nasze oprogramowanie jest na tyle elastyczne i rozbudowane, że może być wykorzystywane na wiele sposobów.

Chcesz automatycznie rejestrować czas pracy pracowników bez zbędnej dokumentacji papierowej? Nie ma problemu, skorzystaj z TimeCamp. Chcesz kontrolować poziom pracy nad projektami – pilnuj budżetu z TimeCampem. Chcesz wiedzieć, które zadania w pracy zajmują Ci najwięcej czasu – po to jest właśnie TimeCamp. Chcesz szybko wystawiać faktury, rejestrować czas pracy nadliczbowej, ilość urlopów? W tym wszystkim pomoże Ci TimeCamp.

Do tego dostępnych jest ponad 100 integracji z innymi produktami. Tworzą one tak unikalne kombinacje pracy z TimeCamp’em że nie jesteśmy ich w stanie wymienić w tym artykule.

Czym jest ranking  Deloitte Fast 50?

Każda spółka ubiegająca się o udział w programie musi spełniać następujące kryteria:

  • posiadać siedzibę w jednym z krajów Europy Środkowej (Albania, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Kosowo, Łotwa, Litwa, Macedonia, Mołdawia, Czarnogóra, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia);
  • być firmą technologiczną, a jej działalność musi zawierać się w jednej z kategorii: komunikacja, ochrona środowiska, fintech, sprzęt komputerowy, ochrona zdrowia i nauki medyczne, media i rozrywka, produkcja oprogramowania;
  • być właścicielem praw własności intelektualnej lub zastrzeżonej technologii sprzedawanych klientom w produktach, generujących większość przychodów operacyjnych spółki;
  • posiadać strukturę własności, która wyklucza udziały większościowe zagranicznych inwestorów strategicznych.

Kryteria szczegółowe dla firm w kategorii głównej:

  • działalność na rynku co najmniej od czterech lat (brano pod uwagę przychody z lat 2014-2017),
  • osiąganie przychodów operacyjnych nie mniejszych niż 50 tys. euro w roku 2014, 2015, 2016 oraz przychodu w roku bieżącym (2017) nie mniejszego niż 100 tys. euro.

Gala Deloitte Fast 50, w której wzięliśmy udział

 

admin