Najlepsze programy do zarządzania projektami

  • 23 marca, 2018
  • by admin
  • No comments

Program do zarządzania projektami to narzędzie, które daje możliwość weryfikacji postępu prac, zaangażowania pracowników oraz efektów podjętych działań.  Które z dostępnych aplikacji są najwygodniejsze? Jakie dają możliwości i czy faktycznie ich wykorzystywanie ma sens?

Oprogramowanie do zarządzania projektami można znaleźć w prawie każdej większej korporacji, a także w wielu małych firmach i w domach tysięcy freelancerów. Posiadanie narzędzia, które pozwala na lepszą kontrolę procesu rozwoju projektu może być kluczem do sukcesu całej firmy.

Dzięki niej menedżer może sprawdzić i przeanalizować stopień zaangażowania pracowników w to, co robią oraz efekty ich działań. Ponadto, wyżej wymieniona funkcja pomaga zoptymalizować organizację pracy, kontrolować postępy prac nad zadaniami i projektami, a nawet szybciej i dokładniej rozliczać klientów.

W związku ze wzrostem zapotrzebowania, nic dziwnego, że tego typu programy pojawiają się na rynku jeden po drugim, a z kolei przy tak dużej ich ilości, może być ci trudno znaleźć to, czego potrzebuje twoja firma. Właśnie dlatego przygotowaliśmy listę dziesięciu świetnych programów do zarządzania projektami, które oferują śledzenie czasu pracy nad projektem.

Oto one:

Najlepsze programy do zarządzania projektami

# 1. TimeCamp

TimeCamp to narzędzie, które łączy w sobie program do zarządzania projektami, aplikację do mierzenia czasu pracy oraz automatycznego fakturowania. To rozwiązanie, które stanowi kompleksowe, przejrzyste wsparcie dla każdego przedsiębiorstwa – niezależnie od jego wielkości.

TimeCamp można określić mianem wielofunkcyjnego narzędzia, które prócz możliwości przejrzystego zarządzania zadaniami i projektami, pozwala na niezwykle wygodny monitoring efektywności pracy.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż jest to narzędzie, które możemy całkowicie za darmo przetestować przez 14 dni. Wersja trial nie jest w żaden sposób ograniczona, dzięki czemu bez żadnych zobowiązań możemy zweryfikować użyteczność tego oprogramowania.

Wracając jednak do funkcji oprogramowania, to w kontekście zarządzania projektami warto wspomnieć o:

  • wygodnych, przejrzystych arkuszach zadań (timesheet)
  • możliwości szczegółowego monitoringu czasu pracy przed komputerem
  • funkcji automatycznego fakturowania projektów na podstawie liczby godzin spędzonych nad projektem
  • możliwości generowania szczegółowych, transparentnych raportów

narzędzia dla agencji reklamowej

Ogromną zaletą aplikacji TimeCamp jest multum integracji z innymi aplikacjami do zarządzania zadaniami i projektami. Za pomocą kilku kliknięć możemy połączyć TimeCamp m.in. z Asaną, Trello, Jirą czy Slackiem.

Co istotne, oprogramowanie do zarządzania projektami TimeCamp jest niezwykle proste w obsłudze. Intuicyjny, przejrzysty interfejs sprawia, że nawet osoby nie mające doświadczenia z aplikacjami tego typu, bez trudu poradzą sobie z obsługą.

TimeCamp to narzędzie, z którego można korzystać zarówno online, jak i offline. Posiada wersję przeglądarkową, mobilną i desktopową. Dostępny jest na urządzenia z systemem Windows, Ubuntu, Android, MacOS, iOS.

# 2. TimeCamp Planner

TimeCamp Planner to narzędzie idealnie nadające się do zarządzania projektami i komunikacji w zespołach. Dzięki osobnym Space’om możesz pracować i komunikować się z dowolnie dobranym zespołem oraz zapraszać do współpracy gości. Zadania są widoczne w formie tablicy kanban. Każda z kart na tablicy to konkretne zadanie, do którego możesz dodawać osoby odpowiedzialne, załączać pliki czy tworzyć checklisty.

Najważniejsze aspekty: 

  • praca całego zespołu w jednym miejscu
  • szybki kontakt (rozmowy prywatne, wewnątrz projektu oraz wewnątrz zadań oraz wideo rozmowy)
  • uporządkowane i opisane zadania w tablicy
  • widok kalendarza i osi czasu
  • tańszy niż konkurencja (do 5 osób w zespole za darmo)
  • wszystkie Twoje zadania zebrane w jednym wygodnym widoku
  • polskie narzędzie :)

zarządzanie zadaniami w TimeCamp Planner

 

Aplikacja jest niezwykle łatwa i przyjazna w obsłudze, dzięki czemu rozpoczynając użytkowanie nie trzeba poświęcać dużo czasu na wdrożenie. Oprócz wersji przeglądarkowej, dostępne są również aplikacje desktopowa i mobilna, co umożliwia korzystanie w dowolnym miejscu i o każdej porze.

TimeCamp Planner to program dedykowany zarówno licznym, jak i kilkuosobowym zespołom. To narzędzie, które łączy w sobie wygodny i przejrzysty komunikator program do zarządzania projektami. Co więcej, aplikacja wyposażona jest w elektroniczny kalendarz, który pozwala na stały monitoring zadań czy spotkań. Plan dnia podejrzymy zarówno korzystając z komputera, jak i smartfona.

# 3. Mavenlink

Mavenlink łączy w sobie wiele ważnych aspektów zarządzania projektami, w tym narzędzia finansowe, planowanie zasobów, współpracę i, oczywiście, śledzenie czasu. Dzięki temu oprogramowaniu nie musisz już martwić się o swoje projekty, ponieważ Mavenlink zapewni ci pełną kontrolę nad jakością pracy zespołu.

Mavenlink jest również niesamowitym narzędziem, które pomoże ci zgromadzić wszystkie pliki związane z projektem w jednym miejscu, a jednocześnie umożliwi dzielenie się nimi i zarządzanie. Program został zaprojektowany tak, aby pasował do każdej firmy, niezależnie od jej rozmiaru. Z pewnością pomoże to w organizacji i zarządzaniu projektem każdego kalibru. Ponadto, aplikacja oferuje takie funkcje, jak komunikacja tekstowa, fakturowanie, zarządzanie plikami, sprawozdawczość finansowa i wiele innych.

Co do tego, że Mavenlink to użyteczne oprogramowanie do zarządzania projektami – nie ma absolutnie żadnych wątpliwości.  To intuicyjna aplikacja, która w czasie rzeczywistym pozwala prognozować i zarządzać zasobami ludzkimi, opierając się na rzetelnych i prawidłowych danych, a nie tylko intuicji.

Mavelink plan projektu

# 4. Trigger

Używanie Triggera znacznie ułatwia firmom śledzenie czasu pracy, współpracę i fakturowanie. Ta dość popularna platforma do śledzenia czasu pracy pozwala na efektywną organizację pracy biurowej poprzez dodawanie zadań i projektów oraz dzielenie ich pomiędzy członków zespołu.

Trigger jest wyposażony w elegancki i intuicyjny interfejs, który pozwala członkom zespołu komunikować się zarówno między sobą, jak i z klientami. Dodatkowo, umawia swoim użytkownikom dodawanie i udostępnianie plików oraz, oczywiście, czasu logowania. Główną funkcją Triggera jest jednak centralizowanie komunikacji – program umożliwia dodawanie klientów do projektów i zadań, dając im możliwość porozumiewania się z tymi, którzy pracują nad projektem i monitorowania postępu prac.

Trigger spośród wielu innych programów do zarządzania projektami wyróżnia się prostym, przejrzystym kanałem komunikacji pomiędzy pracownikami, kierownikami oraz klientami.  Wygodne tablice do zarządzania projektami, inteligentne raporty, intuicyjne planowanie pracy i możliwość szybkiego fakturowania projektów na podstawie danych zawartych w aplikacji, to tylko niewielka część z wszystkich zalet tego programu.

aplikacja Trigger

# 5. Harvest

Harvest to popularna, internetowa aplikacja dla małych i dużych firm, a także dla osób prywatnych. Swą popularność zawdzięcza, m.in., funkcji śledzenia czasu pracy, która nie tylko monitoruje czas pracowników, ale również generuje faktury i analizuje zebrane dane, dostarczając pomocnych wykresów.

Program posiada intuicyjny i elegancki interfejs, lubiany przez większość użytkowników. Harvest pomaga wysyłać automatyczne przypomnienia o płatnościach, monitorować projekty i budżet, a także efektywnie zarządzać personelem.

Oprogramowanie jest w pełni zintegrowane z wieloma aplikacjami do zarządzania projektami (i nie tylko!), między innymi: BaseCamp, Asana, Trello czy Slack.  Harvest to rozwiązanie dedykowane dla każdego biznesu – niezależnie od jego wielkości oraz rodzaju prowadzonej działalności. Doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku monitoringu pracy zdalnej, jak i biurowej.

Harvest program do zarządzania projektami

# 6. Wrike

Wrike to internetowe narzędzie do zarządzania projektami i ułatwiającym współpracę. Z jego pomocą, użytkownicy mogą zarządzać projektami, terminami, harmonogramami i innymi procesami, a także śledzić ich przebieg. Program daje również możliwość dzielenia się plikami, dyskutowania o zadaniach, rejestrowania swojej pracy oraz otrzymywania w czasie rzeczywistym informacji o postępach w pracy. Użytkownicy mogą monitorować swoje zadania za pomocą wizualnej osi czasu, jak również odtworzyć szablony używane wcześniej w celu przyspieszenia organizacji pracy.

Wrike posiada logiczny system, który pomaga w szybkim wyszukiwaniu i organizowaniu projektów. Posiada również samouczek, który ma sprawić, że użytkownicy nie napotkają żadnych przeszkód w pracy. Jego słabą stroną to obowiązkowy Flash Player i brak dwuskładnikowego uwierzytelniania, ale ogólnie jest to solidny program z kilkoma niezawodnymi funkcjami.

Wartym odnotowania jest fakt, iż Wrike posiada funkcję dostosowywania pulpitów nawigacyjnych, co sprawia, że aplikacja staje się jeszcze bardziej przejrzysta – wyświetla tylko to co chcemy. Zarządzanie projektami z Wrike jest bardzo proste – nawet największy komputerowy laik odnajdzie się w tej aplikacji.

Wrike raport kampanii

# 7. Replicon

Replicon to oparte na chmurze oprogramowanie do śledzenia czasu, które pomoże ci wdrożyć decyzje biznesowe, które uważasz za niezbędne dla twojej firmy. Nie trzeba instalować dodatkowych aplikacji, wystarczy połączenie z Internetem, aby pracownicy mogli efektywnie zarządzać projektami i monitorować postępy prac.

Replicon jest to dobre rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych, wielopoziomowych firm. Wykorzystaj go do śledzenia obecności pracowników i oraz ich czasu wolnego od pracy w celu stworzenia listy płac i upewnienia się, że zachowana jest zgodności z przepisami dotyczącymi prawa pracy dla wszystkich rodzajów pracowników. Replicon otrzymał kilka nagród, m.in. w kategorii ,,Najlepszy program roku” (z ang. Best Customer Satisfaction of the Year Program).

Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie tego oprogramowania, Replicon sprawdzi się w firmach od 10 do nawet 100 000 pracowników. To zaawansowane narzędzie, wyposażone we wszelkie niezbędne moduły, które umożliwiają zarządzanie projektami, śledzenie czasu pracy czy fakturowanie projektów. Najogólniej mówiąc – Replicon posiada wszystko to czego potrzebujesz, aby podnieść efektywność prowadzonych działań!

Replicon zarządzanie projektami

# 8. 5pm

5pm to aplikacja do zarządzania projektami i zadaniami z intuicyjnym interfejsem, oferująca przechowywanie plików, widżet do śledzenia czasu i interaktywną oś czasu. Użyj 5pm, aby śledzić projekty, zadania i pliki – wszystko z jednej, zabezpieczonej lokalizacji.

Program oferuje potężny, dwuczęściowy interfejs wyświetlający wszystkie projekty i zadania w jednym widoku, z wszystkimi funkcjami dostępnymi za jednym lub dwoma kliknięciami. Osobisty widok jest konfigurowalny, a zatem można go dostosować do własnych potrzeb. Ponadto, program ten jest dość intuicyjny i łatwy w obsłudze.

5pm to coś więcej, niż klasyczny program do zarządzania projektami. Prócz wygodnego i przejrzystego interfejsu, oprogramowanie umożliwia śledzenie czasu pracy, integrację poczty e-mail oraz generowanie różnorodnych raportów. Kiedy dodamy do tego fakt, iż narzędzie posiada interaktywną oś czasu, można powiedzieć, że mamy do czynienia z kompletnym narzędziem.

5pm program do zarządzania projektami

# 9. Dovico

Dovico jest programem do śledzenia czasu pracy, które zapewnia funkcje i narzędzia niezbędne do zarządzania czasem. Prawidłowo zastosowany, program pomoże lepiej zorganizować pracę w firmie. Zarządzanie projektami, zespołami i generowanie raportów – Dovico to wspaniałe oprogramowanie dla firm, które muszą śledzić czas, aby poprawić produktywność osobistą i zespołową oraz śledzić projekty.

Dovico to nie tylko program do zarządzania zadaniami, ale także możliwość:

  • śledzenia czasu pracy według klienta, projektu i/lub konkretnego zadania
  • zarządzania kosztami
  • generowania wygodnych i przejrzystych raportów
  • śledzenia urlopów

Na uwagę zasługuje również fakt, iż Dovico to rozwiązanie niezwykle proste zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i konfiguracji. Bez trudu stworzyć projekty i zaczniesz nimi wygodnie zarządzać czy to z poziomu komputera czy smartfona.

Dovico timesheet i zadania

# 10.Avaza

Avaza jest to program do śledzenia czasu, przeznaczony głównie dla małych firm. Zawiera on moduły do zarządzania projektami i ułatwiające współpracę, śledzenie czasu pracy, zarządzanie wydatkami, wycenę projektów i fakturowanie. W zależności od potrzeb biznesowych, możesz wykorzystać dowolną ilość modułów, bez dodatkowych kosztów.

Avaza jest to rozwiązanie oparte na chmurze, do której można uzyskać dostęp z dowolnego urządzenia. Wybierz, czy chcesz przeglądać zadania w widoku listy, czy na planszach Kanban. Program oferuje również rozbudowane funkcje raportowania i umożliwia przeciąganie i upuszczanie załączników do plików w zadaniach.

Co więcej, Avaza to aplikacja, która jest zintegrowana z wieloma aplikacjami wykorzystywanymi w codziennej pracy online, m.in.: Xero, Slack, Jira, Dropbox, Evernote, Google Drive.  Istotną zaletą Avazy jest również dyspozycyjność supportu. 24/7 możemy korzystać z czatu oraz infolinii.

program Avaza tablica

# 11. PayDirt

Aplikacja, przeznaczona o śledzenia czasu pracy i fakturowania, oferuje szeroką gamę integracji i funkcji. Za pomocą jednego kliknięcia uruchom śledzenie czasu i zrób to samo, aby je zatrzymać. Twórz faktury z zarejestrowanego czasu. Faktury można je edytować wizualnie i wysyłać pocztą e-mail za pomocą własnych szablonów wiadomości.

Graficzne raportowanie czasu pracy i przegląd nierozliczonej jeszcze pracy pozwolą ci na właściwe zarządzanie firmą. PayDirt umożliwia zintegrowanie z PayPalem i Stripem, dzięki czemu faktury opłaca się szybciej. a ponadto, można śledzić płatności.

Gdyby istniała potrzeba scharakteryzowania aplikacji PayDirt w trzech słowach, to z całą pewnością brzmiałyby one następująco: wygoda, intuicyjność i transparentność. Wszak, mimo ogromu funkcji jest to program niezwykle prosty i przejrzysty, z którego obsługą poradzi sobie dosłownie każdy.  Warto również wspomnieć, że PayDirt posiada multum integracji, m.in.: BaseCamp, Trello, Redbooth, Zapier.

panel paydirt

 

Ogromny wybór oprogramowania, czyli który program do zarządzania projektami wybrać?

Coraz więcej firm korzysta z programów do zarządzania projektami i śledzenia czasu. Nie ma w tym absolutnie nic, co mogłoby dziwić – aplikacje tego typu pozwalają oszczędzić wiele czasu, podnieść efektywność pracy oraz zautomatyzować wiele procesów.

Spory popyt sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej aplikacji umożliwiających sprawną kontrolę i monitoring projektów. Wybór jest ogromny, a co za tym idzie – decyzja o wdrożeniu konkretnego oprogramowania nie należy do najłatwiejszych. Mamy ogromną nadzieję, że powyższe – subiektywne zestawienie, pozwoli wybrać najlepszy program do zarządzania zadaniami i projektami. Jednocześnie pragniemy zauważyć, że sama obecność w tym zestawieniu stanowi spore wyróżnienie.

Odpowiadając na pytanie postawione w tytule tego akapitu: dla nas sprawa jest oczywista – zdecydowanie najlepszym wyborem jeśli chodzi o programy do zarządzania projektami jest TimeCamp!

admin